14 Temmuz 2007

Bir blog''tan alinti;

9 Ağustos - Stuttgart
Havalimanından metroya direk geçiş olduğu için şehir merkezine hemen vardık. Merkeze vardıktan sonra ilk işim tren garından Berline' biletimi almak oldu.
Tren bileti işini halletikten sonra merkezi dolaşmaya karar verdik. Tren garından ileri yürüdükçe Hauptbahnhof König Str. ye geçiyoruz. Burda epey piyasa mağazalar restoran ve kafeler vardı. Schoß platz meydanına doğru ilerledikçe kocaman anıti, büyük tarihi alışveriş merkezini ve Schoß sarayini görduk. Öğleden sonra buraya gençler geliyor, bisiklet sürenler, çimlere yatanlar, sevgiliyle takılanlar vs. Ben de bir banka oturmuş dinleniyorum şimdi.
Anna ve Maria'yla merkezde kısa bir tur attıktan sonra Esslingen'e, şehrin güneydoğu yakasına gittik. Burda birçok üzüm bağı var. Evler öyle güzel inşa edilmiş ki insan hayrete düşüyor, burası cennet mi diye. Çıktığımız tepeden kasabanın ve geride kalan tepelerin manzarasını izledik bir süre ve çimlere yatıp dinlendik. Aşağı inince ufak bir mekan bulup birer bira istedik. 0.5l bira içip 2.4€ verdim, sanırım çok pahalı değil. Bunun sonrası İspanyolları metroda uğurladım. Onlar Havalimanına gidedursunlar, ben de şehir merkezine doğru tekrar yola koyuldum. Trenim gece üçte kalkacağı için epey zamanım vardı. Bu şehirde her taraf yemyeşil, sürekli de yağış var.
Hemen Almanya'yla ilgili klasik yargıları sıralayalım.* İnsanlar biraz daha irice uzun boylu.* Herkez kurallara feci derecede uyuyor. Trafikte, bomboş yolda sabırla bekleyen insanlar arabalar görüyoruz. Hatta buna sabır demek yanlış, çünkü düzen böyle işliyor.* Mimari, mühendislik, inşaat, şehir altyapısı bir medeniyet havası hissettiriyor. Çoğu insanın üstü başı iyi, insanlar da genelde mutlu sayılır. Ben niye kendimi yoruyorum, bu dünyanın en zengin milletlerinden biri işte.
* Yolda yürürken, havaya kuşa bakarken her yerde Türk'e rastlayabilirsiniz. Türk'e rastlayınca da "Vay koçum ben de Türkiye'den geldim. Nasılsın birader" diyerek de bir sıcaklık havası yaratamayabilirsiniz. Nitekim Türkler de birbirlerine alışmış durumdalar, normal yani.* Buranın döneri farklı, aynı et değil. Nasıl yapıldığını sonra araştırıcam.
* Stuttgart'ta metro sistemi çok gelişmiş, iyi bir şehir altyapısı var. İnsan tanık oldukça büyükşehirlerimizdeki karışık düzene üzülüyor biraz.



Hiç yorum yok:

nereden

zoom