13 Temmuz 2007

Yine baska bir blogtan alinti;

22 Eylül 2005
Almanya - Stuttgart
Sabah, tam saatini hatirlamiyorum ama 9-10 gibi vardim Stuttgart'a. Trenden iner inmez soguk hava tokat gibi carpti yuzume. Sweatshirt uzerine hirka giymistim ama yine titriyordum soguktan. Millet kabanla paltoyla dolasiyodu tabi. Hava gunesliydi ama yine de soguktu. Gerci gunesin etkisiyle bir kac saat sonra yumusadi hava.
Sttutgartin cok buyuk bir sehir degildi. O yuzden bir gunde gezmeyi bitirebilirim diye dusunurekten cantalari garda dolaba kilitledim ve hemen istasyonun yanindaki turist bilgi ofisine gittim. Haritami ve gorulesi yerler hakkinda bilgi aldiktan sonra ofisin hemen yanindan baslayan Konigstrasse attim kendimi. Burasi sehrin alisveris merkeziydi.
Konigstrasse uzerinde biraz devam edince solda buyuk bir meydan goruyorsunuz. Genelde devlet binalari var burada. Genis buyuk cimenlikler. Havayi gunesli goren Almanlar hemen salmislardi kendilerini bu cimlere. Sokagin biraz ilerisinde guzel bir donerci vardi.
Doner yanina guzel bir ayran ictikten sonra caddede yuruken gazete bayiinde bir de Hurriyet gazetesi gorunce keyfim iyice yerine gelmisti. Aldim gazeteyi saldim kendimi cimlere.
Stuttgart'ta Mercedes ve Porche'un merkezi bulundugundan birer de muze vardi bu firmalara ait. Pazartesi muzeler kapali oldugundan Mercedes muzesi de kapaliydi ama Porsce acikti. Atladim metroya ve Porche muzesine gittim. Adi muze ama ufacik bir yer. Eski ve yeni model Porche arabalari dizmisler, tarihceler, kazanilan yarislar ve benzeri bilgiler var. Ama kimse arabalara bakmaktan bunlari okumuyo. Bolca foto cektim, arabalar gercekten etkileyiciydi.
Gece Viyana treni 00:20 hareket edecekti. O vakte kadar dolandim Konigstrasse ve etrafinda. Ama gece hayati burada yok gibiydi ya da ben yanlis yerdeydim. Sonradan Beach Bar diye ufak sirin bir yer buldum Konigstrasse yakininda. Bir bira alip yavasca geceyi tukettim.

Hiç yorum yok:

nereden

zoom